Oferuję trening dla osób pragnących poprawić zdolność poruszania się i chodu.

Zdarzenia tak różne, jak uraz, wypadek komunikacyjny, złamanie biodra czy udar mózgu, stwardnienie rozsiane lub inna choroba neurologiczna - mogą prowadzić do niepełnosprawności. Utrata funkcji chodu przez osobę wcześniej władną jest dotkliwa i trudno ją zaakceptować. Z pomocą przychodzi rehabilitacja.

Jeśli któryś z powyższych problemów Cię dotyczy, jeśli Twoja zdolność chodzenia pogorszyła się, możesz zawalczyć o poprawę. Zasób technik stosowanych w rehabilitacji chodu, zaczerpniętych z treningu siłowego, a przede wszystkim metod neurofizjologicznych takich jak Proprioceptywne Torowanie Nerwowo-Mięśniowe (PNF), umożliwia skuteczną pracę nad efektywnością poruszania się.

Trening który proponuję zawsze jest indywidualny. Odbywa się w warunkach gabinetu rehabilitacji, gdzie możliwość wykorzystania różnorodnego sprzętu daje najwyższą efektywność, lub w domu jeśli istnieje taka konieczność, a nawet "w terenie" poza domem - jeśli będzie taka potrzeba i pacjent wyrazi zgodę.

Rehabilitację zaczniemy od oceny efektywność chodu. Następnie przeprowadzimy analizę funkcjonalną aby stwierdzić, co ogranicza zdolność poruszania się. Możliwości jest sporo: ograniczenia moga być lokalne lub uogólnione i dotyczyć różnych tkanek. Wykryte zaburzenia mogą wynikać na przykład z niedostatku lub dysproporcji siły mięśniowej, ograniczeń ruchomości, globalnego wzorca postawy, bólu, męczliwości, lęku przed upadkiem. Wyszkolenie i doświadczenie terapeuty jest tu niezbędne, pozwala ustalić przyczyny problemu i odpowiednio ukierunkować rehabilitację chodu.

Proponowana przeze mnie terapia niemal zawsze opiera się na kilku składowych. Kompleksowe ćwiczenia angażują całe łańcuchy biomechaniczne - tak jak chód fizjologiczny angażuje całe ciało człowieka. Uzupełnieniem jest praca lokalna, wzmagająca miejscową aktywację mięśniową, a elementy terapii manualnej, stretching i poizometryczna relaksacja mogą być przydatne, aby znieść ograniczenia tkankowe bądź bólowe.

Stosując kompleksowe podejście do rehabilitacji chodu, możemy poprawić takie parametry jak długość kroku, prędkość przemieszczania się, obciążenie stóp, stabilność poszczególnych stawów i całego ciała w przestrzeni.