Jak dbać o kręgosłup na co dzień? Biurowa rehabilitacja.

Krzesło to częsta przyczyna bólu pleców. Rehabilitację kręgosłupa możesz wykonać w gabinecie na Bielanach, ale możesz też ćwiczyć kręgosłup samodzielnie!

Siedzenie może być torturą dla Twojego kręgosłupa... Na szczęście możesz zmniejszyć ryzyko bólu.

Oto ćwiczenia, które w 2 minuty wykonasz wszędzie - nawet w biurze!

Problem z kręgosłupem? Pracuj, ale z głową!

Twój problem z kręgosłupem zaczyna się na siedząco. Nieruchoma pozycja na krześle już po 30 minutach ogranicza odżywienie krążków międzykręgowych. Do tego dochodzą bolesne napięcia mięśni i więzadeł.

Najgorsze, gdy Twoja 8 godzinna praca zmienia się w posiedzenia niemal bez przerwy. Taki maraton może pomóc zdać sesję na studiach, ale u dorosłego - bardziej podatnego na przeciążenia - kończy się bólem kręgosłupa.

Żeby się chronić, nie musisz co chwilę przerywać pracy. Po prostu wprowadź do niej więcej ruchu. Wierć się i przeciągaj, zmieniaj pozycję. Gdy tylko masz okazję, wstań i spaceruj.

A co godzinę wykonuj poniższy zestaw.

2 MINUTY ĆWICZEŃ DLA ZDROWIA TWOICH PLECÓW

Zła pozycja w pracy powoduje ból kręgosłupa. Konieczna rehabilitacja w moim gabinecie na warszawskich Bielanach... Albo zestaw ćwiczeń!

Taka pozycja przy komputerze?!

Czas się ruszyć!

Rehabilitacja kręgosłupa: przeprost na siedząco.

Wyprost pleców na siedząco:

zapleć ręce na karku, łokcie skieruj w tył, ściągnij brodę. Wyciągnij mostek w górę, oprzyj głowę o splecione ręce.

Wytrzymaj 5 sekund. Powtórz 5 razy.

Rehabilitacja kręgosłupa: przysiady z wyciągniętymi ramionami.

Przysiad z wyciągniętymi ramionami:

unieś ręce w górę i obniż biodra. Nie siadaj na krześle, tylko zatrzymaj się tuż nad siedziskiem a ręce wyciągaj w górę - w linii ciała.

Wytrzymaj 5 sekund. Powtórz 5 razy.

Rehabilitacja kręgosłupa: przeprost Mc Kenziego.

Wyprost na stojąco:

oprzyj ręce z tyłu na miednicy i wychyl się w tył. Twoje zadanie to prostować plecy wspierając się na rękach - nie napinaj zbytnio mięśni grzbietu.

Wytrzymaj 5 sekund, powtórz 5 razy.

Ćwiczenia na kręgosłup ratują przed bólem. Nie wiesz jak wykonać? Zapraszam do gabinetu rehabilitacji, Warszawa, Bielany.

GOTOWE!

Popraw krawat i koszulę -

możesz bezpiecznie wracać do pracy :)

Chcesz ćwiczyć bezpiecznie?

• Dyskopatia, rwa kulszowa w stanie ostrym - postępuj ostrożnie, łatwo nasilić dolegliwości. Lepsze będą ćwiczenia i terapia przeciwbólowa/terapia manualna pod okiem specjalisty rehabilitacji ortopedycznej.
  • Kręgozmyk, niestabilność kręgosłupa - przeprosty są niewskazane!
  • Ból podczas ćwiczeń? Odpuść - potrzebujesz indywidualnej pomocy.
  • Nie wiesz, czy wykonujesz ćwiczenia poprawnie? Lustro lub zdjęcie wykonane z boku mogą pomóc.
  • Wątpliwości? Zapytaj fizjoterapeutę.

Czy te wiadomości są dla Ciebie pomocne? Może przydadzą się Twoim znajomym? Udostępnij!

Chcesz wiedzieć więcej?

Dowiedz się więcej o problemach bólu pleców z mojego poradnika "Mam problem z kręgosłupem. Co robić?". Darmowy!

Czytaj też o złotej zasadzie postępowania w dyskopatii.