Fala uderzeniowa warszawa

dla kogo fala uderzeniowa?

Ból pięty? Problem z więzadłem rzepki albo ścięgnem Achillesa? Zwapnienia w barku? Fala uderzeniowa jest dla Ciebie!

Wyżej wymienione schorzenia to najczęstsze problemy, w których stosowanie fizjoterapii falą uderzeniową uważa się za zasadne.

Problemy tendinopatii różnego rodzaju poddają się leczeniu falą uderzeniową, która jako jedyny nieinwazyjny zabieg może likwidować złogi wapniowe (zwapnienia, krystalozy w ścięgnach lub więzadłach). Dodatkowo, fala uderzeniowa stymuluje również przebudowę kolagenową - naprawę ścięgna.

Jeżeli więc ścięgno lub więzadło na USG wykazuje cechy zwyrodnienia (tendinopatii), zapalenia (tendinitis) lub zwapnienia (ossyfikacja, ostroga) - fala uderzeniowa może być dobrym sposobem leczenia!

jak działa fala uderzeniowa?

Fala uderzeniowa to tak naprawdę fala dźwiękowa o dużej energii. Nie należy mylić tego zabiegu z terapią ultradźwiękami! Nie mają one energii wystarczającej do rozbijania zwapnień.

Energia fali dostarczana jest do tkanek za pomocą przykładanej do skóry głowicy. Zabieg jest mocno odczuwalny, zwłaszcza przy dużych dawkach, ale można też wykonać zabieg delikatnie gdy nie ma zwapnień i chcemy na przykład tylko stymulować ścięgno w stanie zapalnym do gojenia.

fala uderzeniowa na piętę, fala uderzeniowa na bark... kiedy jeszcze?

Zabieg fali uderzeniowej stosuje się w nastepujących schorzeniach:

• ostroga pietowa
  • zapalenie rozcięgna podeszwowego
  • kolano skoczka - tendinopatia więzadła rzepki
  • zwapnienia barku
  • zapalenie stożka rotatorów
  • zwapnienia tkanek miękkich, np. wewnątrzmięśniowe
  • łokieć tenisisty
  • łokieć golfisty
  • punkty spustowe w mieśniach
  • sztywność mięśni

od diagnostyki usg do terapii falą uderzeniową

Obawiasz się zabiegu "w ciemno"?

W naszym gabinecie podczas wizyty diagnostycznej z USG zbadamy bolące ścięgno czy mięsień, ocenimy jego stan i podpowiemy, czy warto zastosować falę uderzeniową. Tak poinformowany, będziesz mógł zdecydować czy chcesz spróbować tej formy terapii - zwykle będzie to możliwe na tej samej wizycie.

Jeśli masz już rozpoznany problem (na przykład byłeś już badany przez lekarza lub fizjoterapeutę), możesz umówić się od razu zabieg fali uderzeniowej: Warszawa Bielany, Cornelus Clinic, Kochanowskiego 10 a.

Chcę umówić badanie z USG / falę uderzeniową online

lub telefonicznie / SMS: 728 200 175

fala uderzeniowa w cornelus clinic - co warto wiedzieć?

czy fala uderzeniowa boli?

Aby rozbić zwapnienia w ścięgnach, trzeba użyć fali uderzeniowej o dużej mocy - stąd mit, że fala uderzeniowa musi boleć.

W rzeczywistości, umiarkowane dawki dają efekt wytłumienia bólu - większość pacjentów czuje się lepiej już po pierwszym zabiegu!

Nawet w przypadku zwapnień, do dużych dawek dochodzi się w serii zabiegów, aby pacjent miał czas się zaadoptować.

czy fala uderzeniowa jest skuteczna?

Fala uderzeniowa to jedyny nieinwazyjny sposób terapii, którym można rozbić zwapnienia w tkankach miękkich.

Wiele zabiegów ma działanie przeciwzapalne, ale nieliczne metody fizykoterapii stymulują procesy przebudowy kolagenowej (odbudowa ścięgna) tak mocno jak fala uderzeniowa.

Z uwagi na silną stymulację zakończeń nerwowych, ból bezpośrednio po zabiegu fali uderzeniowej jest wytłumiony.

ile zabiegów fali uderzeniowej należy zastosować? jak często?

Pojedynczy zabieg fali uderzeniowej można zastosować przeciwbólowo.

Aby wpłynąć na tkankę łączną: rozbić zwapnienia, lub istotnie wpłynąć na przebudowę kolagenową, stosuje się serie 5 lub więcej zabiegów fali uderzeniowej.

Zabiegi takie powtarza się co kilka dni. Typowa częstotliwość to 1 lub 2 x w tygodniu. Dzięki temu organizm ma czas na adaptację i przebudowę tkanki.

Istotnym elementem kompleksowej fizjoterapii jest też ruch. Odpowiednie (nie za mocne, nie za słabe) obciążanie ścięgien czy mięśni to klucz do skutecznej przebudowy tkanki kolagenowej. Ćwiczenia dobrane przez fizjoterapeutę wprowadzamy od razu lub po ustapieniu nasilonego bólu.

Chcę spróbować! UMAWIAM FALĘ UDERZENIOWĄ, zapis online

lub telefonicznie / SMS: 728 200 175